قوانین و مقررات
قوانین و مقررات عمومی

 وب سایت بلیتور، سامانه رزرواسیون آنلاین تور و پرواز، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و مجموعه قوانین جمهوری اسلامی ایران طراحی شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

 تمامی خدمات و محتواهای موجود در سایت بلیتور از جمله عکس ها، لوگو و نقشه ها و طرح ها و هر محتوای موجود در سایت، تنها مختص به بلیتور بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده از این محتواها بدون اخذ اجازه از مدیریت سایت بلیتور، پیگرد قانونی در پی خواهد داشت. استفاده و یا کپی از محتواهای این سایت تنها با ذکر نام و نشان و لوگوی بلیتور و با کسب اجازه از مدیریت قابل اجرا می باشد.

 تمامی اطلاعات موجود در سایت بلیتور، متعلق به این مجموعه بوده و در صورتی که بخواهید از اطلاعات آن از جمله اطلاعات مربوط به پرواز ها و تورها و غیره با استفاده از ربات ها و کراولر و ... برای انتشار در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و سایت ها باید حتما با هماهنگی قبلی و کسب اجازه در مدیریت سایت بلیتور انجام شود.

در هنگام عضویت در سایت، اطلاعات کسب شده از سمت مشتری به صورت محرمانه نزد بلیتور خواهد ماند و هیچ شخص حقیقی و حقوقی دیگری به آن دسترسی نخواهد داشت.

رمز عبور و پسورد ورود به پنل کاربری فقط و فقط در دسترس خود فرد قرار می گیرد و حفاظت از این اطلاعات به عهده خود شخص خواهد بود و بلیتور در قبال آن مسئولیتی نخواهد داشت.

وب سایت بلیتور اطلاعات شخصی کاربران را به هیچ وجه با هیچ مجموعه دیگری بجز مراجع ذی صلاح در صورت وجود دلیل قانونی به اشتراک نخواهد گذاشت.

 بلیتور تنها به فروش اینترنتی بلیت هواپیما و هتل می پردازد و در قبال کنسلی و یا تاخیر آن ها هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

 کاربران در هنگام عضویت در سایت موظف می باشند تمامی اطلاعات خواسته شده برای عضویت و ثبت خریدهای خود به درستی وارد کنند تا ایرادی در این بین برای آن ها بوجود نیاید زیرا بلیتور مسئولیتی از این بابت نخواهد پذیرفت.

قوانین پرواز های چارتری:

ما تنها تامین کننده بلیط هستیم و تامین کننده تنها وظیفه ی تامین بلیط برای مسافران را دارد و در اصل واسطه ای بین مسافر و آژانس چارتر کننده خواهد بود لذا هیچگونه مسئولیتی در قبال استرداد ، تغییر نام ، جابجایی بلیط ، جا ماندن مسافر و نخواهد داشت .

استرداد بلیط:
در صورت نیاز به استرداد بلیط ، تامین کننده به عنوان واسط وارد عمل شده و طبق قوانین چارتر کننده ، بلیط را مسترد کرده و پس از دریافت وجه از چارتر کننده مبلغ بلیط با کسر خسارات به مسافر عودت داده خواهد شد .
تذکر : در مواری نیز ممکن است تامین کننده اقدام به ارائه شماره حساب مسافر نموده و مسافر را مستقیما به چارتر کننده پیوند داده و عملیات استرداد توسط مسافر راساٌ صورت پذیردو
تمامی چارتر کننده گان ملزم به رعایت قوانین CRCN   میباشند لیکن در بعض از موارد ، برخی از آژانس ها بطور غیرقانونی خود را ملزم به رعایت این قانون ندانسته و قوانین خاص خود را به اجرا در میآورند ، در این موارد نیز تامین کننده هیچ مسئولیتی نخواهد داشت .
در این موارد به درخواست مسافر، مشخصات چارتر کننده اعلام شده و مسافرمی تواند راسا به استرداد بلیط و احقاق حقوق خود اقدام نماید .
لازم به ذکر است که مبلغ گرفته شده به عنوان کارمزد توسط تامین کننده بعد از استرداد بلیط ، مسترد نمیشود.

تغییر نام :
تغییر نام بلیط درصورت امکان، توسط خود مسافر و با همکاری تامین کننده صورت میگیرد و خسارات آن با مسافر خواهد بود .

جابجایی بلیط :
جابجایی بلیط تنها با سهمیه ی بلیط آژانس چارتر کننده ی اولیه امکان پذیر میباشد و پرداخت خسارات احتمالی بر عهده ی مسافر میباشد .

جاماندن مسافر:
متاسفانه در پروازهای چارتر ، جاماندن مسافر به منزله ی خسارت 100% ای میباشد و هیچ وجه ای برگردانده نمیشود و تمامی مسئولیت ان با مسافر است .

تغییر زمان پرواز توسط آژانس چارتر کننده:
در برخی از موارد آژانس چارتر کننده بنا بر دلایلی از جمله کنسل شدن پرواز و دیگر موارد اقدام به تغییر ساعت پرواز ویا حتی تامین کننده هواپیمایی و ... مینماید که در این موارد نیز تامین کننده مسئولیتی نداشته و تنها وظیفه اطلاع رسانی را برعهده خواهد داشت.

بلیط های با نرخ بالاتر از نرخ مصوب :
در برخی از موارد چارتر کننده اقدام به فروش بلیط با نرخی بالاتر از نرخ مصوب مینمایند  که در توجیه خدمات تور و... را برای قانونی شدن این امر به مسافر تحمیل خواهد نمود.( در برخی از موارد نیز بطور غیر قانونی اقدام به این امر می نمایند)
در چنین مواردی ما هیچگونه مسئولیتی نخواهیم داشت و کلیه مسئولیت ها متوجه چارتر کننده بوده و تامین کننده منصرف از نرخ بلیط تنها بابت تامین بلیط کارمزد متعارف خود را دریافت مینماید.

هر گونه خرید از این سایت به صورت آنلاین ، آفلاین ، تماس تلفنی و یا موبایلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به منزله تایید قوانین می باشد.

پرواز های سیستمی:

پروازهای سیستمی نیز با توجه به قوانین اعلام شده از طرف ایرلاین قابل کنسلی می باشد.

قوانین هتل های داخلی:

ایجاد اختلال کسانی كه به هر شكل در شبكه ایجاد مزاحمت نمایند ، از قبیل ایجاد رزروهای موقت پی در پی یا تماسهای تلفنی و ... ، با هماهنگی قبلی صورت گرفته با سازمان گردشگری و قوه ی محترم قضاییه بخش جرائم اینترنتی ، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

اطلاعات و مشخصات هتل ها مسئولیت تمام اطلاعات و مشخصاتی كه در مورد هتلها در سایت مشاهده می گردد ، اعم از قیمت اتاقها ، روش محاسبه ی عوارض و حق سرویس ، صبحانه برای اتاقها ، استخر و سونا ، ترانسفر از فرودگاه و راه آهن و تمامی امكانات و تجهیزاتی كه نام برده شده است بعهده ی هتل می باشد ، زیرا این اطلاعات عیناً از هتلها اخذ گردیده و بر روی شبكه قرارداده شده است ، مسافرینی كه كوچكترین شك و تردیدی در خصوص اطلاعات ذكر شده دارند ، باید قبل از تصمیم گیری در خصوص رزرو ، با هتل مستقیماً تماس گرفته و موارد را مطرح نموده و سپس تصمیم گیری نمایند. با توجه به اینكه این شبكه اجازه ارائه تلفن هتلها را به افراد ندارد ، مسافرین باید خود از طریق مبادی كه به همین منظور ایجاد گردیده اند مانند اطلاعات تلفن ۱۱۸ شماره ی هتل مورد نظر خود را تهیه نمایند.

ورود به شهر و اقامت در هتل این مركز هیچگونه مسئولیتی در قبال کلیه مواردی كه در زمان ورود مسافر به شهر مورد نظر وجود دارد ، اعم از استقبال در فرودگاه و راه آهن ، كیفیت اتاق ، كیفیت غذا و خدمات هتل و غیره را ندارد ، لیكن در نظرسنجی هایی كه از مسافرین پس از سفر ایشان بعمل خواهد آمد ،(بصورت ارسال به ایمیل شبكه) موارد از مسافرین اخذ گردیده و در صورت مشاهده مشكلات ، تمامی آنها به اتحادیه هتل ها منعكس خواهد شد. و در صورت کثرت مشکلات اطلاعات هتل از سایت حذف خواهد گشت .

قوانین کنسلی رزرو مسافرین مشحترم حتما قبل از واریز وجه و نهایی نمودن رزرو موارد زیر را به دقت مطالعه فرمایید.

قوانین کنسلی از طرف مرکز:

۱مسافرین محترم باید پس از تایید رزرو در اسرع وقت وجه رزرو را واریز نمایند،علی الخصوص در ایام پیک که ظرفیت اتاق هتل ها محدود می باشد تاخیر در واریزی وجه می تواند سبب پر شدن اتاق وعدم نهایی شدن رزرو گردد که در این موارد مرکز در حدامکان هتل دیگری را جایگزین و در غیر این صورت کل مبلغ به حساب مسافر عودت داده می شود.
۲در موارد نادری ممکن است پس از تایید نهایی رزرو،به دلیل مشکلات فنی و خرابی در هتل و اتاق رزرو شده و یا مسائل امنیتی در شهر یا هتل رزرو شده یا اشتباه هتل و یا کارمندان مرکز،رزرو نهایی شده با اعلام مرکز کنسل گردد،در این موارد مرکز در حدامکان هتل دیگری را جایگزین و در غیر این صورت کل مبلغ به حساب مسافر عودت داده می شود.

قوانین کنسلی از طرف مسافر:

۱مسافرین محترمی که به هر دلیل از انجام سفر منصرف می گردند باید در اسرع وقت کنسلی رزرو خود را به اپراتور پشتیبان رزرو خود اطلاع دهند .
۲-مسئولیت نداشتن مدارک کامل هویت و زوجیت(در اکثر هتل ها تنها عقد نامه دائمی مورد پذیرش واقع می شود) که قانونا موجب عدم پذیرش میهمان درهتل می شود به عهده میهمان بوده و عموما هتل ها در این موارد یک شب کنسلی را دریافت می کنند.
۳رزرو های نوروزی و رزروهای ایام پیک (تابستان،تعطیلات ،اعیاد،شهادت ائمه اطهار و...ایام پیک می باشد) به هیچ عنوان کنسل نمی شود و هیچ مبلغی به مسافر عودت داده نمی شود.
۴رزرو های مربوط به هتل های کیش و قشم که اغلب گارانتی و تور می باشند و هتل هایی که در قالب خدمات تور ارائه می گردد به هیچ عنوان کنسل نمی شود.
۵متاسفانه به دلیل اینکه قانون واحدی جهت مبلغ و میزان کنسلی هتل ها وجود ندارد و این قوانین بین شهر ها و هتل ها در ایام مختلف،متفاوت می باشد، تعیین مبلغ کنسلی به عهده هتل بوده و مرکز نقشی در تعیین میزان کنسلی ندارد .
۶مبلغی که باید به مسافر عودت داده شود به اعتبار مسافر در وب سایت بلیتور افزوده می گردد.