قوانین و مقررات خدمات

قوانین پروازهای داخلی

 

  • خرید پروازهای داخلی از طریق وب سایت بلیتور بسیار ساده بوده و در راهنمای سایت به صورت کامل توضیح داده شده است.
  •  داشتن درخواست کنسلی برای پروازهای داخلی از طرف مسافر مطابق با قوانین هواپیمایی کشوری شامل درصد جریمه که برای هر ایرلاین متفاوت خواهد بود، می باشد که این میزان باید از طرف ایرلاین مورد قرارداد بررسی و به کارگزاران ما در آژانس ابلاغ شود تا با کسر مبلغ جریمه و مبلغ کارمزد انتقالی وجه به حساب شما، از اصل پول پرداختی مسافر کسر شود و باقی مانده مبلغ پرداختی به حساب مسافر عودت داده شود. حداقل بازه زمانی برای عودت هزینه به حساب مسافر، 72 ساعت خواهد بود.
  • در صورت ابطال یا تاخیر بیش از دو ساعته پرواز، بلیط خریداری شده شامل جریمه ی کنسلی نمی گردد .
  • در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائه ی بلیط و یا رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه الزامی می باشد.
  • در صورتی که مسافر قصد خرید دو مسیر بلیط پرواز از بلیتور دارد، باید پرواز دوم را به گونه ای انتخاب نماید که فاصله زمانی 3 ساعته ای با پرواز اول داشته باشد تا از پرواز دوم جا نماند، در غیر اینصورت اگر مسافر از پرواز دوم خود جا بماند ، بلیتور هیچگونه مسئولیت در قبال آن نخواهد داشت.
  • طبق قوانین 14 جانبه میان ایرلاین ها و بر اساس قوانین داخلی هر ایرلاین ،در صورتیکه بلیط پرواز به صورت رفت و برگشت خریداری گردد و یک مسیر پروازی توسط ایرلاین لغو شود و یا تاخیر و تعجیل بیش از دو ساعت داشته باشد و مسافر از پرواز انصراف دهد قوانین زیر برای کنسل کردن مسیر دیگر پرواز برقرار است:

       1. در صورتی که پرواز رفت و یا برگشت مسافر ایران ایر، آسمان، کاسپین، ماهان و یا آتا باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 3 روز باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.

      2. در صورتی که پرواز رفت و یا برگشت مسافر قشم ایر، کیش ایر، کارون و یا سپهران باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 48 ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.

      3. در صورتی که پرواز رفت ویا برگشت مسافر تابان، معراج و یا ساها باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از 24 ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد.

      4. هواپیمایی زاگرس و ایرتور جز توافقنامه 14 جانبه نبوده در نتیجه پرواز های این دو ایرلاین شامل این قانون نمیشود. در صورت لغو و یا تاخیر و تعجیل بیش از دو ساعت یک مسیر پرواز، مسیر دیگر با جریمه استرداد خواهد شد.

  • بلیط کودک و نوزاد بدون داشتن همراه، غیر قابل رزرو خواهد بود.
  • طبق قوانین هواپیمایی کشوری، به مسافر بین 10 روز تا 2 سال، نوزاد و به مسافر 2 تا 12 سال کودک و از سن 12 سال به بالا بزرگسال گفته میشود.

لطفا شکیبا باشید!

{{main.cancelingListText}}

قوانین استرداد پروازهای چارتری داخلی

پروازهای سیستمی چارتر در مقایسه با پروازهای سیستمی درصد جریمه ی متفاوتی دارند و باید با آژانس چارتر کننده پرواز درصد جریمه چک شود.

قوانین استرداد پروازهای سیستمی داخلی

{{cancelItem.type_name}}

کلاس نرخی

{{cancelJsonClassItem}},

-{{cancel.percent}}
{{cancel.title}}

قوانین پروازهای خارجی

 

  • برای پروازهای خارجی حتما اگر کشور مقصد نیاز به ویزا یا ویزای شنگن دارد توجه داشته باشید که شرایط ورود به آن کشور را رعایت کرده باشید و سپس بلیط پرواز مورد نظر خود را خریداری کنید زیرا در صورت ایجاد هرگونه مشکل در ویزای مسافر و درخواست کنسلی بلیط، بلیتور هیچگونه مسئولیتی را نسبت به چک کردن ویزا و جریمه کنسلی بلیط شما نخواهد پذیرفت.
  • در صورتیکه برای گرفتن ویزا اقدام کرده اید و هنوز پاسخی از سفارت دریافت نکرده اید باید به این نکته توجه داشته باشید که حداکثر 10 روز قبل از پرواز مورد نظر باید اطلاعات ویزای خود را به پشتیبانان ما در بلیتور ارائه کنید.
  • در زمان سفر به کشورهایی که نیازمند به ویزا می باشند، بلیتور هیچگونه مسئولیتی در قبال چک کردن ویزای شما نخواهد داشت و خود مسافر باید به تاریخ اعتبار ویزایش توجه داشته باشد که در زمان شروع و تا زمان پایان سفر، ویزا دارای اعتبار باشد تا در طی سفر مشکلی ایجاد نشود.
  • در صورت سفر به کشورهایی که برای ایرانیان نیازمند ویزا نمی باشد، حتما دقت کنید که اگر توقفی در بین مسیر دارید، کشورهای ترانزیت(کشورهایی که در فرودگاه آن ها توقف خواهید داشت) نیازمند ویزا نباشند.
  • با ویزای توریستی شنگن، ورود باید از همان کشوری باشد که ویزای توریستی را از سفارت آن کشور گرفته اید.
  • بر اساس قوانین موجود در جمهوری اسلامی، صدور بلیط به مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مجاز نمی باشد و در صورت خریداری بلیط توسط اتباع هر کدام از این کشورها، تمام مسئولیت های بعدی برعهده خریدار می باشد.
  • در هنگام خرید بلیط پرواز خارجی، در وارد کردن اطلاعات مسافرین بسیار دقت کنید.
  • در صورت نیاز برای ورود اطلاعات بلیط یا حتی خرید بلیط با پشتیبانان بلیتور تماس بگیرید تا در امر خرید بلیط شما را یاری نمایند و خریدی با اطمینان را انجام دهید.
  • دقت نمایید در خرید بلیط پروازهای خارجی حتما پاسپورت مسافر باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد و اگر این اعتبار به پایان رسیده باشد، کنسلی بلیط شما شامل جریمه کنسلی ایرلاین خواهد شد و در این امر بلیتور مسئولیتی در قبال چک کردن پاسپورت مسافر نخواهد داشت.
  • برای اطمینان خاطر خود در پروازهای خارجی تلاش کنید 2 الی 3 ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه حاضر شوید.
  • مسافرینی که قصد سفر به گرجستان ( تفلیس) را دارند.
  • مسافرینی که قصد سفر به کشورهای آسیایی و خاورمیانه (غیر حوزه شنگن) دارند،نمی توانند با ایرلاین هایی که ترانزیت در اروپا (کشورهای حوزه شنگن) دارند، پرواز انجام دهند.
  • مسافرین که قصد خرید پرواز یک طرفه دارند تنها زمانی برای آن ها بلیط صادر خواهد شد که یا اقامت دائم یا موقت کشور مقصد را داشته باشند و یا دارای ویزای بلند مدت یا شرایط تاریخ انقضای بیش از یکسال را داشته باشند و یا بلیطی در ادامه مسیر را خریداری کرده اند.

 

کنسلی بلیط پروازهای خارجی

  • در صورت درخواست کنسلی بلیط پروازهای خارجی از سمت مسافر، طبق قوانین ایرلاین مورد نظر بلیط بررسی شده و پس از کسر هزینه جریمه و مبلغ کارمزد انتقال وجه پرداختی از مبلغی که مسافر پرداخت کرده است، باقی مبلغ به مسافر عودت خواهد شد.
  • در هنگام خرید بلیط، پروازی به مسافر اعلام میشود و بلیط صادر میگردد و در صورت هرگونه تغییر در ساعت پروازی و مسخصات ایرلاین، بلیتور مسئولیتی نخواهد داشت و تمامی تغییرات بر عهده ایرلاین برگزار کننده پرواز خواهد بود.
  • در پروازهای خارجی اگر دو مسیر پروازی دارید دقت کنید حتما بین پرواز اول و پرواز دوم 3ساعت فاصله زمانی بادش تا به پرواز دوم به موقع برسید و در صورت ار دست دادن پرواز دوم به دلیل تاخیر و یا هر علت دیگری، بلیتور مسئولیتی را نخواهد پذیرفت.

ایجاد اختلال کسانی كه به هر شكل در شبكه ایجاد مزاحمت نمایند ، از قبیل ایجاد رزروهای موقت پی در پی یا تماسهای تلفنی و ... ، با هماهنگی قبلی صورت گرفته با سازمان گردشگری و قوه ی محترم قضاییه بخش جرائم اینترنتی ، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

اطلاعات و مشخصات هتل ها مسئولیت تمام اطلاعات و مشخصاتی كه در مورد هتلها در سایت مشاهده می گردد ، اعم از قیمت اتاقها ، روش محاسبه ی عوارض و حق سرویس ، صبحانه برای اتاقها ، استخر و سونا ، ترانسفر از فرودگاه و راه آهن و تمامی امكانات و تجهیزاتی كه نام برده شده است بعهده ی هتل می باشد ، زیرا این اطلاعات عیناً از هتلها اخذ گردیده و بر روی شبكه قرارداده شده است ، مسافرینی كه كوچكترین شك و تردیدی در خصوص اطلاعات ذكر شده دارند ، باید قبل از تصمیم گیری در خصوص رزرو ، با هتل مستقیماً تماس گرفته و موارد را مطرح نموده و سپس تصمیم گیری نمایند. با توجه به اینكه این شبكه اجازه ارائه تلفن هتلها را به افراد ندارد ، مسافرین باید خود از طریق مبادی كه به همین منظور ایجاد گردیده اند مانند اطلاعات تلفن ۱۱۸ شماره ی هتل مورد نظر خود را تهیه نمایند.

ورود به شهر و اقامت در هتل این مركز هیچگونه مسئولیتی در قبال کلیه مواردی كه در زمان ورود مسافر به شهر مورد نظر وجود دارد ، اعم از استقبال در فرودگاه و راه آهن ، كیفیت اتاق ، كیفیت غذا و خدمات هتل و غیره را ندارد ، لیكن در نظرسنجی هایی كه از مسافرین پس از سفر ایشان بعمل خواهد آمد ،(بصورت ارسال به ایمیل شبكه) موارد از مسافرین اخذ گردیده و در صورت مشاهده مشكلات ، تمامی آنها به اتحادیه هتل ها منعكس خواهد شد. و در صورت کثرت مشکلات اطلاعات هتل از سایت حذف خواهد گشت .

قوانین کنسلی رزرو مسافرین مشحترم حتما قبل از واریز وجه و نهایی نمودن رزرو موارد زیر را به دقت مطالعه فرمایید.

قوانین کنسلی از طرف مرکز:

۱- مسافرین محترم باید پس از تایید رزرو در اسرع وقت وجه رزرو را واریز نمایند،علی الخصوص در ایام پیک که ظرفیت اتاق هتل ها محدود می باشد تاخیر در واریزی وجه می تواند سبب پر شدن اتاق وعدم نهایی شدن رزرو گردد که در این موارد مرکز در حدامکان هتل دیگری را جایگزین و در غیر این صورت کل مبلغ به حساب مسافر عودت داده می شود.
۲- در موارد نادری ممکن است پس از تایید نهایی رزرو،به دلیل مشکلات فنی و خرابی در هتل و اتاق رزرو شده و یا مسائل امنیتی در شهر یا هتل رزرو شده یا اشتباه هتل و یا کارمندان مرکز،رزرو نهایی شده با اعلام مرکز کنسل گردد،در این موارد مرکز در حدامکان هتل دیگری را جایگزین و در غیر این صورت کل مبلغ به حساب مسافر عودت داده می شود.

قوانین کنسلی از طرف مسافر:

۱- مسافرین محترمی که به هر دلیل از انجام سفر منصرف می گردند باید در اسرع وقت کنسلی رزرو خود را به اپراتور پشتیبان رزرو خود اطلاع دهند .
۲-مسئولیت نداشتن مدارک کامل هویت و زوجیت(در اکثر هتل ها تنها عقد نامه دائمی مورد پذیرش واقع می شود) که قانونا موجب عدم پذیرش میهمان درهتل می شود به عهده میهمان بوده و عموما هتل ها در این موارد یک شب کنسلی را دریافت می کنند.
۳- رزرو های نوروزی و رزروهای ایام پیک (تابستان،تعطیلات ،اعیاد،شهادت ائمه اطهار و...ایام پیک می باشد) به هیچ عنوان کنسل نمی شود و هیچ مبلغی به مسافر عودت داده نمی شود.
۴- رزرو های مربوط به هتل های کیش و قشم که اغلب گارانتی و تور می باشند و هتل هایی که در قالب خدمات تور ارائه می گردد به هیچ عنوان کنسل نمی شود.
۵- متاسفانه به دلیل اینکه قانون واحدی جهت مبلغ و میزان کنسلی هتل ها وجود ندارد و این قوانین بین شهر ها و هتل ها در ایام مختلف،متفاوت می باشد، تعیین مبلغ کنسلی به عهده هتل بوده و مرکز نقشی در تعیین میزان کنسلی ندارد .
۶- مبلغی که باید به مسافر عودت داده شود به اعتبار مسافر در وب سایت بلیتور افزوده می گردد.

 

ایجاد اختلال کسانی كه به هر شكل در شبكه ایجاد مزاحمت نمایند ، از قبیل ایجاد رزروهای موقت پی در پی یا تماسهای تلفنی و ... ، با هماهنگی قبلی صورت گرفته با سازمان گردشگری و قوه ی محترم قضاییه بخش جرائم اینترنتی ، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

اطلاعات و مشخصات هتل ها مسئولیت تمام اطلاعات و مشخصاتی كه در مورد هتلها در سایت مشاهده می گردد ، اعم از قیمت اتاقها ، روش محاسبه ی عوارض و حق سرویس ، صبحانه برای اتاقها ، استخر و سونا ، ترانسفر از فرودگاه و راه آهن و تمامی امكانات و تجهیزاتی كه نام برده شده است بعهده ی هتل می باشد ، زیرا این اطلاعات عیناً از هتلها اخذ گردیده و بر روی شبكه قرارداده شده است ، مسافرینی كه كوچكترین شك و تردیدی در خصوص اطلاعات ذكر شده دارند ، باید قبل از تصمیم گیری در خصوص رزرو ، با هتل مستقیماً تماس گرفته و موارد را مطرح نموده و سپس تصمیم گیری نمایند. با توجه به اینكه این شبكه اجازه ارائه تلفن هتلها را به افراد ندارد ، مسافرین باید خود از طریق مبادی كه به همین منظور ایجاد گردیده اند مانند اطلاعات تلفن ۱۱۸ شماره ی هتل مورد نظر خود را تهیه نمایند.

ورود به شهر و اقامت در هتل این مركز هیچگونه مسئولیتی در قبال کلیه مواردی كه در زمان ورود مسافر به شهر مورد نظر وجود دارد ، اعم از استقبال در فرودگاه و راه آهن ، كیفیت اتاق ، كیفیت غذا و خدمات هتل و غیره را ندارد ، لیكن در نظرسنجی هایی كه از مسافرین پس از سفر ایشان بعمل خواهد آمد ،(بصورت ارسال به ایمیل شبكه) موارد از مسافرین اخذ گردیده و در صورت مشاهده مشكلات ، تمامی آنها به اتحادیه هتل ها منعكس خواهد شد. و در صورت کثرت مشکلات اطلاعات هتل از سایت حذف خواهد گشت .

قوانین کنسلی رزرو مسافرین مشحترم حتما قبل از واریز وجه و نهایی نمودن رزرو موارد زیر را به دقت مطالعه فرمایید.

قوانین کنسلی از طرف مرکز:

۱مسافرین محترم باید پس از تایید رزرو در اسرع وقت وجه رزرو را واریز نمایند،علی الخصوص در ایام پیک که ظرفیت اتاق هتل ها محدود می باشد تاخیر در واریزی وجه می تواند سبب پر شدن اتاق وعدم نهایی شدن رزرو گردد که در این موارد مرکز در حدامکان هتل دیگری را جایگزین و در غیر این صورت کل مبلغ به حساب مسافر عودت داده می شود.
۲در موارد نادری ممکن است پس از تایید نهایی رزرو،به دلیل مشکلات فنی و خرابی در هتل و اتاق رزرو شده و یا مسائل امنیتی در شهر یا هتل رزرو شده یا اشتباه هتل و یا کارمندان مرکز،رزرو نهایی شده با اعلام مرکز کنسل گردد،در این موارد مرکز در حدامکان هتل دیگری را جایگزین و در غیر این صورت کل مبلغ به حساب مسافر عودت داده می شود.

قوانین کنسلی از طرف مسافر:

۱مسافرین محترمی که به هر دلیل از انجام سفر منصرف می گردند باید در اسرع وقت کنسلی رزرو خود را به اپراتور پشتیبان رزرو خود اطلاع دهند .
۲-مسئولیت نداشتن مدارک کامل هویت و زوجیت(در اکثر هتل ها تنها عقد نامه دائمی مورد پذیرش واقع می شود) که قانونا موجب عدم پذیرش میهمان درهتل می شود به عهده میهمان بوده و عموما هتل ها در این موارد یک شب کنسلی را دریافت می کنند.
۳رزرو های نوروزی و رزروهای ایام پیک (تابستان،تعطیلات ،اعیاد،شهادت ائمه اطهار و...ایام پیک می باشد) به هیچ عنوان کنسل نمی شود و هیچ مبلغی به مسافر عودت داده نمی شود.
۴رزرو های مربوط به هتل های کیش و قشم که اغلب گارانتی و تور می باشند و هتل هایی که در قالب خدمات تور ارائه می گردد به هیچ عنوان کنسل نمی شود.
۵متاسفانه به دلیل اینکه قانون واحدی جهت مبلغ و میزان کنسلی هتل ها وجود ندارد و این قوانین بین شهر ها و هتل ها در ایام مختلف،متفاوت می باشد، تعیین مبلغ کنسلی به عهده هتل بوده و مرکز نقشی در تعیین میزان کنسلی ندارد .
۶مبلغی که باید به مسافر عودت داده شود به اعتبار مسافر در وب سایت بلیتور افزوده می گردد.